Sunday, November 02, 2008

Jag dyker upp när jag minst anar det.

Sitter i soffan lite sådär lagom trött och hängig som man kan bli av fyra dagar ledigt - varav tre som gräsänkling.

Jag har datorn i knät, Qusan ligger och trycker bredvid mig och på TVn rullar sista avsnittet av Stor I Japan. Slösurfar lite och får för mig att titta in på Raws hemsida för att se om det finns några roliga fotobevis från gårdagskvällen. Finner till min lättnad att jag tycks ha lyckats undgå att hamna på bild även denna gång - faktum är att det inte finns några bilder överhuvudtaget.

Däremot upptäcker jag följande text under fliken "program", angående en spelning med två lokala band om två veckor:
"Eskilstunabandet Nikkybends var den största snackisen efter Rookiefestivalen i Hultsfred. De fick till och med "PopBjörn" att erkänna att det var skitbra, det är ungefär som att få Ronnie Gavelin att erkänna att Britney Spears första singel är det bästa som någonsin har släppts."

Britneys första singel - det är väl Baby One More Time? Det är ju en ganska bra låt.

Dagens:
Detektivbyrån - Om Du Möter Varg

6 comments:

Anonymous said...

Jag har dessutom för mig att du haft nån nyare Britney Spearslåt som Dagens...

Ronnie said...

Shit...vilket minne du har!
Stämmer bra. Piece Of Me närmare bestämt.

http://lets-make-this-precious.blogspot.com/2007/12/att-kra-sin-kredd-i-botten.html

Anonymous said...

Ganska bra låt och det bästa som släppts är inte detsamma... för det tycker du väl ändå inte? Vad skulle du hellre säga, Crazy Frog?

Ronnie said...

Jag är inte helt säkert på att jag förstår vad du menar nu Patrik...;-)

Allt är väl bättre än Crazy Frog? Herregud - Britney skulle kunna spela in ett av sina barfota toalettbesök och det skulle ändå vara bättre än den förbannade grodan.

Anonymous said...

Hehe, nej grejen är den att jag mailade rocco om lite band som blev snackisar här nere (hultsfred). Då jag skulle förklara för honom att NB hade övertygat till och med den mest inbitna popare som bor i Hultsfred var jag tvungen att ha någonting hemifrån att dra en parallell med. Jag kan be honom ändra till Crazy Frog om du vill :)

Ronnie said...

Haha...så det är du som ligger bakom det, alltså? Där ser man!

Haha...ja, Crazy Frog är väl ännu mer osannolikt att jag skulle gilla iofs.