Thursday, November 06, 2008

Gamla vänner från andra länder.

Idag ringde min gamle vän Dan som jag inte träffat sedan han flyttade tillbaks till USA för många år sedan. Jag och Dan går way back som de säger borta hos honom. Han var utbytesstudent och vi gick på gymnasiet tillsammans. Efter avslutad skolgång blev han kvar i Sverige och bodde ett hos mig och mina föräldrar, sedan träffade han en tjej som han flyttade ihop med. Dessutom gjorde vi ett något misslyckat försök att flytta till London tillsammans med några andra goda vänner efter gymnasiet innan han slutligen begav sig hem till Staterna.

Vi har försökt hålla kontakten - men ni vet väl hur det brukar bli med sådant? Telefonsamtalen har blivit mer och mer sporadiska och sista tiden har vi knappt ens Facebookat. Innan samtalet idag var det säkert närmare två år sedan vi pratade sist.

Dan ville egentligen ingenting speciellt - förutom att berätta hur glad han var över presidentvalets utfall. Närmare än så ämnar jag in på de senaste dagarnas stora nyhet. Det finns så många andra som kan skriva mycket bättre (och redan gjort det) om ämnet. Dessutom tycker jag att det faktum att någon ringer en vän på andra sidan jordklotet som man inte pratat med på flera år bara för att uttrycka sin glädje säger det mesta som behöver sägas.

Dagens:
REM - The Sidewinder Sleeps Tonite

No comments: