Tuesday, November 04, 2008

Förlorat engagemang och uråldriga, mörka gudomar.

En tid, för inte alltför länge sedan, hade jag förmodligen varit mycket engagerad i hur utfallet av dagens presidentval kommer att bli.
Jag hade spenderat åtskilliga timmar läsandes tidsskrifter och surfandes på nätet - letandes efter information om kandidaternas bakgrund och deras ståndpunkter i olika frågor. Idag fick jag dock till och med googla för att komma ihåg att McCain heter John i förnamn.
Jag hade förmodligen bunkrat upp hemma och spenderat kvällen tittandes på någon av valvakorna. Idag väljer jag istället att gå ned på stan för att ta en öl med Johan.

Jag har inte funderat över varför. Om det beror på förslappning och slöhet eller på en känsla av att att det är utanför min kontroll ändå och därför menlöst. Ärligt talat vet jag inte om jag vill fundera över det heller eftersom inget av alternativen känns särskilt smickrande.

Istället nöjer jag mig med att konstatera att jag fann det ytterst underhållande att man via facebook kan "låna ut" sitt statusfält till propaganda för valfri kandidat - och att över en miljon användare valt alternativet Cthulhu. Som till och med har en egen hemsida...

För mig som skräckkonnäsör i allmänhet, och HP Lovecraft-fanatiker i synnerhet, är det stor humor. Jag finner särskilt avdelningen där The Great Old One själv tillkännager sin ståndpunkt i viktiga frågor synnerligen underhållande...

Dagens:
Cut Copy - Out There On The Ice

1 comment:

Wally said...

Du är nördig på så många olika sätt, Ronnie!
Jag gillar det!