Wednesday, October 29, 2008

Därmed inte sagt att jag kommer att göra om det.

Jag sprang inte bara runt i shorts och hatt i helgen. I lördags spelade jag även skivor på Raw innan öppning, då det var abonnerat för en födelsedagsfest.

I normala fall tackar jag alltid nej till sådana spelningar för min mentala hälsas skull (i 99% av fallen vill de att man skall spela Per Gessle eller schlager i X antal timmar - vilket jag har alldeles för mycket heder i kroppen för att klara av). Men då de frågade så snällt, sade att jag fick spela vilken musik jag ville och festen låg så tidigt att jag ändå skulle kunna göra något efteråt tackade jag för ovanlighetens skull ja.

Föga anade jag att det var ett gäng ex-hippies, poeter/konstnärer, proggare och före detta kollektiv-boende (eller vad det nu kan heta) jag skulle spela för. Det hela utvecklade sig till en mycket underlig kväll med afrikansk dans, poesiläsning ackompanjerat av fiolspel och önskemål om jungle och Public Enemy på dansgolvet. Inte direkt vad man förväntar sig på en födelsedagsfest. I synnerhet inte när födelsedagsbarnet fyller 40.

Dagens:
The Bandwagon - Breaking Down The Walls Of Heartache

1 comment:

Anonymous said...

Haha låter som en klockren fest!