Monday, September 01, 2008

Lugn och ro? Bah - det är överskattat!

Slutade jobbet redan vid lunch i fredags. Åkte hem, mekade lite och tog sedan bilen till Systemet. På vägen dit fick jag ett samtal från min gode göterborgska scooterkamrat Fredrik som berättade att han och hans flickvän skulle mellanlanda på ett vandrarhem i Eskilstuna samma kväll på väg till ett bröllop. Väl hemma förtärdes ett par öl i godan ro innan jag och E fortsatte ned emot stan och Sommarens Sista Suck (en årlig gratisfestival) där vi mötte upp Ljungman, PG och company i öltältet. Efter att ha tittat på våra gamla bekant i Love Is Not My Only Crime samt pinat oss igenom en plågsam spelning med Lillasyster ("varför?" var den enda tanke som dök upp i mitt huvud) slöt Göteborgs-Fredrik med flickvän upp och vi fortsatte till Centro där vi blev kvar till stängning.

På Lördagen begav vi oss hem till Sara och Robban som bor strax untanför Södertälje. Sara fyllde år, så stora delar av den yngre Kuhlin-släkten med barn, hundar och respektive var där.
Grillning och Guitar Hero-spelande (likaväl som som spelande på "vanlig" gitarr) till sent in på natten gjorde att man kände sig en smula sliten då man vaknade på en madrass i köket morgonen efter - vilket inte hindrade oss från att leka en del med den monkey-bike Sara och Robban köpt åt sin son (även om jag hyser starka misstankar att det egentligen var Robban själv som mest ville ha den) innan vi framåt tidig kväll körde hemåt efter att ha intagit en stärkande pizza.

Som om det inte borde tröttat ut mig tillräckligt satt jag sedan uppe till två igår natt för att färdigställa de sista artiklarna till nästa nummer av Scooteristen eftersom deadline var idag för att sedan gå upp till jobbet strax innan sju.

Det är inte utan att jag själv lite självgott och imponerat undrar hur jag hinner med allt ibland...

Dagens:
Kaizers Orchestra - Kontroll På Kontinentet

1 comment:

Ankaret said...

Fasiken va sugen jag blev på en minimoto igen! Hmm...