Monday, September 22, 2008

Födelsedagsfester, elaka träd och att ge sig ut på okänt vatten med en MacBook i famnen.

I lördags hade Elle födelsedagsfest trots att hon egentligen inte fyller förrän på torsdag. Det var trevligt. Vi fortsatte, föga oväntat, till Raw där Brothers Gonna Work It Out lirade plattor. Det var som vanligt svinmycket folk och helt vansinnigt. Rocco -generös som han är- hade fixat en flaska champagne "on the house" till oss. Kändes som en perfekt uppföljning till vårat Stureplans-äventyr härom helgen.
Efter stängning fortsatte festligheterna på Centrallagret. Somliga deltagare (som jag för hederns skull låter förbli anonyma) hade så kul att de råkade i närkontakt med illvilliga trädgrenar under cykelturen hem med skrapsår och rejält näsblod som följd.

Lördagen var dock inte den enda kvällen på Raw under denna helg. I fredags spelade Kristian Antilla där. Jag skötte musiken och hade bara med mig datorn och Total Control-enheten från Numark jag skaffade för en tid sedan. Jag har provkört med den ett par kvällar tidigare, men det här var första gången jag inte ens plockade med mig skivväskan. Väldigt high-tec.
Det gick fint - men var samtidigt en smula läskigt eftersom jag haft en del problem med att konfigurera utrustningen. Lite som att hoppa ut från ett flygplan utan att veta säkert om det är en fallskärm eller ryggsäck man spänt på sig.

Dagens:
TV On The Radio - Halfway Home

2 comments:

Anonymous said...

men hur var anttila?

Ronnie said...

Ärligt talat tyckte jag han var sådär...
Inte alls dålig - men sådär.
Iofs var han väldigt bra sist jag såg honom, så jag kanske hade lite väl uppskruvade förväntningar.