Saturday, September 27, 2008

En kanske inte helt självklar idé...

Varje år håller, som alla Eskilstunabor vet, musikskolan en stor Luciagala i Sporthallen vid vilken alla stadens gosskörer, musikklasser och liknande framför vackra julsånger inför stolta föräldrar och släktingar. Dessutom brukar alltid någon skönsjungande kändis, typ Shirley Clamp, medverka. Oftast med material från någon julrelaterad musikal eller något likvärt sliskigt.

Jag har hört (visserligen overifierade) rykten om att det vid årets luciakonsert skall framföras valda delar ur min absoluta all-time-favourite-julrulle; Tim Burtons The Nightmare Before Christmas. Och att rollen som Jack Skellington skall framföras av (håll i er nu): Henric De La Cour.

Jag har väldigt svårt att föreställa mig att det stämmer, men om det trots allt gör det är det inte bara väldigt otippat, utan en även en smått genialisk rollbesättning. Tanken på att se alla föräldrar och släktingars min då en två och en halv meter lång kille ormar sig runt (förhoppningsvis utklädd till skelett) på scenen, sjungandes låtar om att kidnappa tomtefar är så underhållande att jag kanske (och låt mig här lägga viss betoning på kanske) till och med skulle kunna tänka mig att köpa en biljett.

Dagens:
Danny Elfman - Jacks Lament (från TNBC-soundtracket)

3 comments:

Anonymous said...

Om detta skola stämma. Så kan du räkna med att jag står där i min urtvättade Yvonne t-shirt. Bland tomtebloss, tindrande barnögon och fotograferande morföräldrar, där finns jag och gör kaninöron bakom Staffan Stalledräng.

Det har du mitt ord på.

Anonymous said...

Ge mig en biljett! Eller bättre upp, filma skiten och lägg ut på YouTube! Den kommer att få många träffas, kan jag lova. Henric är ju född att spela den rollen!

Anonymous said...

Hoppas ni alla var där för det inte bara stämmer att Henric de la Cour spelade jack Skellington i vår uppsättning av Nightmare before Christmas på luciakonserten, han gjorde det dessutom sjukt BRA!

Hälsn. Sally