Monday, August 25, 2008

Självdisciplin, snålhet eller dåligt utbud?

Ekeby veterandag - 15000 besökande. 2000 gamla fordon - bilar, motorcyklar, flygplan, tåg, gräsklippare och typ allt annat man överhuvudtaget kan föreställa sig någonsin använts för att ta sig framåt. Nästan lika många marknadsstånd som säljer allt ifrån motordelar och muttar till kläder och krims-krams.

Och det enda jag kom hem med var en nyckelring och ett klistermärke...samt ett tygmärke som inte ens köpte själv utan som farsan hittade åt mig.

Dagens:
Gogol Bordello - Immigrant Punk

3 comments:

Marcus said...

Alltid bra med en ny nyckelring....

Btw..Har ny adress till min blogg....http://silkky.blogspot.com

MoorFlax said...

Hej!

Har läst och stora delar av din blogg nu.
Även jag har snöat in oredentligt på Vespor.
Vet du möjligtvis någon som har en P- eller PX200 som är till salu?
Ha det bra!
/Mattias

Ronnie said...

Hej, Mattias!

Klart du skall skaffa scooter! Såg att du ställt en del frågor på SSK-forumet också (förmodar att det är du som heter Moorflax där också).

Tyvärr vet jag ingen på rak arm som har en att sälja sådär, men jag hojtar självklart till om någon dyker upp! Annars verkar ju, som sagt, flera av de på Blocket vara riktigt bra objekt.

P/PX är en utmärkt första scooter. OK - den kanske inte är riiiiiktigt lika snygg som en 60/70-talare, men det är fortfarande en "riktig" Vespa. En sjukt pålitlig sådan också! Jag köpte min P200 (som jag använder som run- och pendlingshoj) för fem år sedan (har jag för mig). Det är en -82a och den var så gott som oskruvad. Det enda jag behövt göra är byta ett par tändstift och kablar samt sotat av kolven. Den har gått som en klocka hela tiden - fram tills i våras då packboxen gav upp så nu ligger den i delar på garagegolvet. Fast det är ju oundvikligt och händer alla scootrar för eller senare. Då har jag ändå kört den MYCKET!

Mao - PX är ett utmärkt val om man inte gillar att meka alltför mycket samt vill ha en bekväm, någorlunda snabb hoj!