Sunday, August 03, 2008

The Profondo Rosso Sailing Society.

Wally tog kortet med min kamera.

"Du får en fin dag på en fin båt med ett fint band" stod det i kortet de andra i bandet (ja, vi skall se till att få upp en hemsida som innehåller mer än en logga snart) gav mig när jag fyllde år för ett par månader sedan. Och igår var det slutligen dags att ge sig ut på Mälaren för att bandhänga på Eriks lilla segelbåt. Nu blev tyvärr inte vädret fullt så fint som killarna utlovat - det var snarare småkulet, molnigt och regnigt. Vilket så klart inte hindrade oss från att segla, bada, äta god mat och spela Orup-låtar på akustiskt gitarr. Ärligt talat tror jag faktiskt att det till och med blev gemytligare just på grund av det trista vädret.

Efter att vi kommit hem från sjön och mellanlandat hemma för dusch samt byte till torra kläder möttes vi upp igen hos Erik, där bandhänget fortskred. Efter ett par timmar hos honom fortsatte vi vidare till Centrallagret där vi mötte upp en massa annat löst folk. Jag har faktiskt inte varit där tidigare, men kommer garanterat att återvända! Riktigt bra, var det (förutom att någon stal Elles cykel som stod parkerad utanför så att vi fick gå hem på natten).

Tack för en riktigt bra dag och perfekt avslutning på semestern, kära bandkamrater! Imorgon börjar jag jobba igen. Det känns sådär.

Dagens:
Orup - Regn Hos Mig

No comments: