Friday, August 22, 2008

Peter Parker, Will Smith, Chuck Norris och Ronnie Gavelin.

Jag satt och konfererade med en kollega i skolans café när det hände.
En man i 40-åldern klev in genom dörrarna. Han verkade en smula stressad och nickade till hälsning då han jäktade förbi och försvann in till förskolan/lågstadiet för att hämta sin son.

Plötsligt såg jag i ögonvrån hur hans bil, som i alla hast parkerats precis utanför skolans portar, började rulla bakåt. Ut emot vägen.
Jag reagerade snabbt - snabbare än jag själv trott mig kapabel till. Utan att jag själv riktigt kan förklara hur det gick till hade jag rusat ut på gården, slitit upp bildörren (som var olåst), hoppat in och lagt i handbromsen.

Jag kände mig lite som en superhjälte eller huvudpersonen i någon tuff actionfilm. Och jag gillade känslan.

Dagens:
The Jam - When You´re Young

1 comment:

Wally said...

Imponerande!