Sunday, August 10, 2008

Klantarsel.

Efter att ha spenderat mer eller mindre varje ledig stund i garaget sista tiden var det slutligen dags för besiktning av Lambrettan i fredags. Jag orkar inte gå in på detaljer angående vad jag fixat med just nu, men en ordentlig redogörelse kanske kommer så småningom. Hur som helst slutade det hela med att jag, på grund av diverse omständigheter, bestämde mig för att besikta den utan kick. Att man måste springa igång hojjen är nämligen inget bilprovningen bryr sig om...

Körde den till jobbet på morgonen (trots spöregn) för att inte behöva jäkta hem och hämta den när jag slutade och såg dessutom till att sluta lite tidigare utifall något problem skulle uppstå. Det hade jag såklart ingenting för...
När jag glad i hågen tog ned den från stödet för att springa igång den sisådär en halvtimme innan besiktningstid var den tvärdöd. Jag förmodade att den var toksur och sprang därför fram och tillbaka på parkeringsplatsen i säkert en kvart utan att den så mycket som ens bluddrade till innan några kollegor uppmärksammade min prekära situation och kom ut för att hjälpa till. Det hjälpte inte ett dugg. Sisådär en fem minuter efter min besiktningstid insåg jag, förbannad och dyblöt av svett, att det bara var kabeln som släppt från tändhatten. Efter att ha skruvat den på plats startade den utan problem. Men då var det redan försent...Lagom kul och helt otroligt klantigt. Nu är det bara att vänta på att en ny besiktningstid och glatt betala halva summan för den jag missade.
Nåja- fördelen med det hela är att jag nu kanske hinner fixa kicken så att jag slipper springa igång den vid besiktningen.

I övrigt har inget speciellt hänt sedan sist - första jobbveckan passerade förvånansvärt smärtfritt. Fredagskvällen spenderades i trevligt sällskap med Johan och Sara och igår spelade jag skivor för första gången sedan tidigt i somras (Kent-giget räknar jag inte eftersom jag bara hann köra en dryg halvtimme innan vi bestämde oss för att slå igen för kvällen). Det var riktigt kul. Mycket folk och bra golv.

På det stora hela en bra helg - vilket jag behövde för att kunna förlåta mig själv för besiktningsfiaskot.

Dagens:
Belle And Sebastian - The Boy With The Arab Strap

1 comment:

Danne Fyris © said...

Jävlar va klantigt.
Men en kul historia!!!