Monday, June 23, 2008

Nedräkning.

Jag var helt förstörd i morse. Det var ärligt talat med nöd och näppte jag pallrade mig ur sängen och hela dagen på jobbet gick jag runt som i en dimma.
Mycket underligt, eftersom helgen blev lugnare än förväntat för min del och jag därför inte har någon egentlig anledning till att vara så trött.

Efter att ha funderat lite har jag dock kommit fram till att det antagligen beror på att jag går på semester på fredag och därför redan börjat gå in i viloläge. Fem veckor skall jag vara ledig. Fem veckor, alltså. Det känns helt overkligt. Jag kan inte ens minnas hur många år sedan det var jag hade fullång, betald semester sist!
Inga direkta planer är uppgjorda heller, förutom Roskilde och att bli klar med P200an som fortfarande står nedplockad i garaget i väntan på de sista reservdelarna. Det känns skönt.

Apropå scootrar var jag och kollade på en Lambretta igår. En TV175 som några bekanta i Örebro skall sälja. Tyvärr blev det ingen affär - den gick helt ok, men det var alldeles för mycket jobb på den i övrigt för att det skulle kännas som ett projekt jag orkar ge mig på just nu.
Så letandet fortsätter. Som sagt så är finansieringen redan ordnad, så när jag hittar en som känns rätt kan jag slå till omedelbart. Det trista är att Lambrettor inte dyker upp så ofta...särskilt inte om man, som jag, i första hand är ute efter en serie 2 eller 3.

Dagens:
Karate - Sever

2 comments:

Ankaret said...

Så ni ska till Roskilde! Fasiken va nice. Vi kanske kan sammanstråla över en öl eller sju?

Ronnie said...

Självklart! Eller fjorton...;-)
Åker ni toppolla dit? Vi kanske till och med kan styra upp ett samåk?