Tuesday, June 24, 2008

Nakenhuset - uppdatering.

Som ni kanske minns har jag upprepade gånger skrivit om grannhuset - i vilket de inneboende till en ovanligt hög grad tycks gilla att gå omkring mer eller mindre lättklädda?
Igår uppnåddes en helt ny nivå av exhibitionism där.

Jag hade sovmorgon idag, och satt därför uppe framför datorn ganska sent igår kväll. Hörde redan tidigt på kvällen att det var någon form av festlighet, men fram emot halv tolv-snåret började det bli så livat att jag i sann tjuvkikaranda kände mig tvingad att kolla ut från balkongen för att se vad som försigick.

Vad jag fick se var en grupp människor i lägenheten mittemot. Fönstret var öppet och dansmusik pumpade på hög volym. På bordet stod ett gäng spritflaskor och runt bordet satt en grupp människor. Några av dem var uppebarligen britter - att jag vet det beror på att de tjoade och skrek på engelska. Plötsligt ställde sig en av dem upp, för att sedan försvinna ur mitt synfält medan de övriga glatt skanderade "BELLYSHOT! BELLYSHOT!"
"Galet", tänkte jag. Sedan stängde jag balkongdörren och gick in.

Dryga timmen senare hade det blivit ännu mer livat. Faktiskt så pass livat att till och med jag, som inte direkt är lättstörd, började undra vad fan de höll på med egentligen. Det lät som om de klämt in en halv festival i lägenheten. Folk tjoade, sjöng och vrålade rakt ut. Självklart blev jag oerhört nyfiken och kikade därför ut från balkongen igen - men ingenting hade kunnat förbereda mig för den syn jag möttes av: runt bordet satt fortfarande en grupp människor. Men nu hade de flesta av killarna tagit av sig i bar överkrop. Samtliga dansade på sina platser och vevade med nävarna i luften. Och på stolen, längst bort från bordet sett, stod en tjej iklädd endast trosor och halsade ur vad som såg ut att vara en Jack Daniels-flaska.

Det måste vara något i väggarna på det där huset.

Dagens:
Siouxse & The Banshees - The Passenger

2 comments:

Ankaret said...

Du måste fotografera nästa gång!
;-)

Anonymous said...

ujujujuj Hoppas kvällen sluta lyckligt...