Saturday, June 07, 2008

En dag i solen.

Igår tog Elles bror studenten, vilket innebar att vi befann oss vid Rekarneskolan för att se överfriskade studenter skjuta vattenpistol från lastbilsflak klockan 12 för att sedan bege oss till Torshälla för att fira och dricka öl. Därifrån gick jag direkt till Raw och spelade skivor på kvällen.
Var hemma vid tre - 15 timmar efter att jag gick hemifrån. Efter en hel dag i solen och en kväll i en svettig klubblokal kände jag mig ärligt talat inte överdrivet fräsch. Jag som normalt duschar minst två gånger om dagen, åtminstone om jag skall ut på kvällen. Men vad gör man inte för en nykläckt student?

För övrigt var det en sak som slog mig när jag stod och betraktade spektaklet kring Rekarneskolan på behörigt avstånd:
Att gå och se de utspringande studenterna och att gå på kosläppet är i mångt och mycket samma sak. Skillnaden är att de som rusar ut vid studenten är mer välklädda. Och bjuder på mer action.

Dagens:
MGMT - Time To Pretend

No comments: