Monday, June 09, 2008

Att låtsas vara pappa för en dag.

Tog Elles systerson till Parken Zoo.
Det var väldigt roligt - både att leka med lillkillen och att alla runt omkring verkade förutsätta att han var våran son. För mig känns tanken på att skaffa barn väldigt avlägsen, därför var nästan det sistnämnda roligast. Som att få pröva på hur det är att vara pappa för en dag, liksom...

Jag kom fram till att en treåring kan vara helt fantastiskt kul. Vi tittade på djur (inte så länge på varje djur eftersom han är...ja, ganska energisk är nog rätt ord), klappade getter, åt glass, klättrade i lekborgar och åkte rutschkana i Fantomenland.

Så, ännu en gång fick jag bevisat för mig själv att jag tycker om barn. Riktigt mycket, till och med.
Dock bara i små doser. Efter en intensiv eftermiddag på zoo kändes det trots allt ganska skönt att inte behöva ta med honom hem.

Dagens:
The Coasters - Down In Mexico

2 comments:

Anonymous said...

Eeeh.. nu fattade inte jag. "Tog Elles systerdotter..." och sen envisas du med att benämna tösen HONOM?

;)

Ronnie said...

Eeeehmm....my bad. Systerson skall det såklart vara.
Allt tjat om genusutbildning på jobbet har fått mig helt förvirrad uppenbarligen. ;-)