Friday, May 16, 2008

Ung och, framförallt, ganska fräsch.

Fotot är "lånat" från familyliving.se

Om exakt en vecka fyller jag 30.
När jag var 24-25 kändes 30 år asgammalt. För att inte tala om när jag var 20 - då var en 30-åring i stort sett i samma ålder som ens föräldrar. I alla fall rent teoretiskt.

Men nu, när jag själv nästan är där, verkar det inte alls särskilt farligt. Jag känner mig inte ett dugg annorlunda idag än när jag var 25 och upplever ingen direkt press att "växa upp" ifrån omvärlden heller vilket nog egentligen är det de flesta oroar sig mest över.

Hur som helst- idag satt jag och slötittade i ett nummer av den ganska saggiga inredningstidskriften Family Living på jobbet (hur det kommer sig att den fanns där är en bra fråga - hur det kommer sig att jag började bläddra i den en ännu bättre).
I den fanns en artikel om The Ark-Jepson, hans flickvän, hans barn och deras 70-talsinredda hem.

Men allvarligt talat - hur ser mannen ut egentligen? Blir han inte bara mer och mer lik Björn Ulvaeus för varje foto som tas på honom?
Och då syftar jag inte på en ung, fräsch Hootenany Singers-Björn. Snarare på en lite äldre tärd-efter-en-uppslitande-skilsmässa-från-Agnetha Fältskog-Björn.
Och då är han ändå bara 33.
33, alltså. 3 år äldre än mig.

Det är lite skönt att inte bara få känna sig ung, utan även ganska fräsch.

Dagens:
No Age - Sleeper Hold

3 comments:

Anonymous said...

Shit 30! Det är ju nästan som mina föräldrar.

Jag tycker det är kul på bilden, tom. mjölkpaketet är inrett från 70-talet. Man undrar ju lite hur de har fått tag på det? Eller har de ett sparat som de sen bara fyller på varje dag, för att inte bryta inredningen?

Anonymous said...

Jag kan upplysa om att Skånemejeriers mjölkpaket ser ut så där nu för tiden!

Fast förklaringen att de fyller på paketet varje dag var roligare!
Vi säger att det är så de gör!

Anonymous said...

den här bilden ser ut som en spya med rätt ok lökar!