Monday, May 19, 2008

Killen med ögonmåttet slår till igen.

Köpte ett apsnyggt 50-tals sideboard på Röda Korsets loppis förra veckan.
Det var, såklart, alldeles för stort för att få in i någon som helst bil. Alltså bad jag dem köra hem det.

När jag väl fick hem det var det, såklart, alldeles för stort för att ha som jag tänkt mig också.
Därför blev jag tvungen att börja möblera om för att få plats med det. Och ni vet väl hur det är? Flyttar man på en sak måste man genast flytta på minst en till, vilket leder till att ytterligare två måste flyttas. Och på grund av det måste ett par tavlor flyttas, vilket leder till att lampan på väggen plötsligt belyser fel och därför måste monteras om - och så vidare...

Nu är det i alla fall klart - och jag är ganska nöjd med resultatet.
Därmed inte sagt att jag vill göra om det inom en snart framtid. Eller någonsin, egentligen.

Jag måste börja ta med mig måttband när jag går på loppis.

Dagens:
Patrick Wolf - Get Lost

No comments: