Wednesday, May 21, 2008

Emma må vara kunnig, intressant och rolig - men när det kommer till scootrar har hon en del att lära.

Idag var vi på föreläsning med jobbet.
Det var Emma Hamberg som skulle tala. Om ni inte vet vem det är så är hon serietecknare, förre detta journalist/redaktör på några tjejtidningar och har numera sadlat om till författare.
Det är hon som ligger bakom serien Singel I Stan, som gick i DN förut, och som skrivit Linas Kvällsbok-böckerna.

När jag var på väg därifrån på min scooter gick hon förbi mig, gjorde tummen upp och sade:
"Vilken snygg moppe!"

Plötsligt blev föreläsningen lite sämre...

Dagens:
Amen Corner - Our Love (Is In The Pocket)

5 comments:

Danne Fyris © said...

hahhahahaha!

bästa jag hört! hahahaha

sugplopp said...

Du blir väl inte ett dugg irriterad av det faktum att så fort en tvåhjuling har vindskydd för knäna så är den att betrakta som en vespa?

Ronnie said...

Ploppen:
Nädå. Jag kallar alla bilar för volvo också...

Ankaret said...

LOOOOOOOOOL
Hon kanske är med i ett hårt MC-gäng och då är väl Vespor lika med mopeder.

Anonymous said...

Scooter åker man ju i norrland, det är fan en moppe du har, erkänn, erkänn!