Thursday, May 01, 2008

Bara amatörer går ut på Valborgsmässoafton.

De sista åren har jag valt att inte gå ut på valborg eftersom det känns lite som att gå ut på midsommar eller julafton - det vill säga inte helt OK.
Men igår hamnade jag på Raw ändå - dock inte som gäst. Bob Log III skulle lira och jag blev inringd för att DJa med kort varsel.

Jag vet inte riktigt vad jag skall säga om Bob Log. Det är liksom lite svårt att veta hur man skall förhålla sig till ett enmannaband som glider upp på scen iförd någon slags glansig tracksuit och motorcykelhjälm med en telefonlur inbyggd som mikrofon, spelandes slidegitarr med händerna och trummor med fötterna. Bra är inte rätt ord. Snarare märkligt. När han började bjuda upp tjejer från publiken för att sitta i hans knä medan han spelade gick det inte att göra mer än att kapitulera och inse att han hur som helst förmodligen var bland det mest underhållande jag sett på Raws scen på länge.

Själva skivspelandet gick bra fram till halv två då de någonting gick väldigt snett. Plötsligt smällde det till i högtalarna och allt tystnade. Vi fick aldrig någon riktig klarhet i vad som egentligen hände, men förmodligen blev de nya stegen stället införskaffat överhettade och lade av. Efter cirka en kvart lyckades vi få ljud i monitorerna åtminstone, men då var skadan redan skedd och folk hade börjat droppa av. Tråkigt, men tyvärr sådant som händer och ingenting att göra åt. Skönt att veta att det åtminstone inte var mitt fel.

Nu sätter jag mig strax på scootern för att köra nästan 16 mil till Missmyra (strax utanför Linköping). Där skall jag delta i Cannonball Scooter Run. Det kommer, såklart, att bli helt fantastiskt. Men jag misstänker att jag kommer att vara ganska mör efter att ha kört fram och tillbaks till basecamp (det är drygt 16 mil enkel resa) PLUS de 70-80 mil man kör under själva tävlingen när jag kommer hem på söndag.

Dagens:
Secret Affair - Time For Action (den enda låt som alltid gäller när det är dags för scooter-run).

No comments: