Wednesday, May 28, 2008

Blanka papper.

Det är alltid lite läskigt när det är dags att besikta någon av scootrarna. Även fast jag vet att jag tar väl hand om dem är jag nervös för att jag missat något. Varje gång.
Icke desto mindre rullade jag iväg från bilprovningen utan någon anmärkning på min Vespa Touring 1960 idag.

Skönt - inte minst eftersom P200an står delvis demonterad i mitt garage i väntan på reservdelar. Det har nämligen visat sig att den tog mer stryk än jag först trodde under Cannonball och att en "complete engine teardown" som det dramatiskt nog kallas därför nu stundar.

Tur att mina föräldrar gav mig tillåtelse att beställa de reservdelar och specialverktyg jag anser mig behöva i födelsedagspresent. De betalar.
Undrar om de insåg vad de gjorde när de bestämde sig för det?

Dagens:
The Pogues - Dirty Old Town

No comments: