Sunday, April 13, 2008

Sent skall syndaren vakna...


...är vad Johan sade för en tid sedan då vi diskuterade datorer i allmänhet och mina funderingar på att byta till Mac i synnerhet. 

Nu vill jag inte på något sätt påstå att åren jag spenderat med min stationära HP-dator på något sätt känns som en synd. Tvärtom - den har tjänat mig bra, men har på sistone börjat kännas lite seg och tråkig.
Därför ser min datorhörna från och med igår ut så här.  

I övrigt har helgen bestått av DJande på Caesars spelning i fredags (mycket folk, men halvdan spelning). Som en direkt följd av mitt datorinköp missade jag även The Sound OE och Traktors releasefest igår kväll. Det känns lite taskigt, men jag fastnade helt enkelt framför min nya Macbook. Förlåt, killar. Hoppas ni förstår. 
Istället blev det sen utgång till Raw. Kvällen var sådär, men umgänget trevligt - som vanligt med andra ord.

Och, ja - jag erkänner gladeligen att bytet till Mac till viss del har sin grund i prylnörderi och fåfänga. 

Dagens:
The Flirtations - Nothing But A Heartache

4 comments:

Anonymous said...

Det är så jävla rätt! Flickvännen och jag sitter och nördar framför våra mac brevid varann nu. Varsin Ipod i USB:n också. ;) Helt rätt Roxny.

Ronnie said...

Hehe...ja, jag är löjligt nöjd! Problemet med att ha en ny sådan här hemma är att man blir sittandes upp alldeles för länge!

Anonymous said...

välkommen till familjen.

Ronnie said...

Tackar, Jesper! Känner mig mycket varmt välkommnad. Fick till och med lyckönskningar på Raw i lördags! Haha...