Thursday, April 17, 2008

Nu är det vår. På riktigt.


Tack till farsan för fotohjälpen!

Spenderade eftermiddagen i garaget med att byta olja, spänna vajrar, smörja och dra åt skruvar för att sedan ge mig ut på årets första ordentliga scootertur.
Valde att ta P200an och körde ned på stan (där jag hittade ett par riktigt snygga ökenkängor för halva reapriset på Wedins). Sedan drog jag ut på vägen mellan Sundbyholm och Torshälla för att verkligen få varva ur. Att växelkorset börjar bli slitet vilket gör att jag måste parera med kopplingen när jag axar på tvåans växel (måste göra något åt det) störde inte nämnvärt eftersom solen sken och luften var frisk.

Det spelar ingen roll hur varmt det är, hur mycket solen skiner eller hur högt fåglarna kvittrar. För mig är det inte vår förrän jag fått plocka fram scootrarna.

Dagens:
The Dead 60´s - Riot Radio

4 comments:

Gustaf Wistrand said...

Är detta i "Lumby"? Ser så ut.

Slump att ordverifieringen ger mig följande:

gwiswok

Ronnie said...

Jajemen. Hörnedalsgatan, närmare bestämt. Mina föräldrar bor där och jag passade på att svänga förbi och hälsa.

Anonymous said...

varför vet gustaf om lundby? haha roligt!

Danne Fyris © said...

fett äkta!