Wednesday, April 02, 2008

Gränsen mellan genidrag och idioti är hårfin.

"Systemet finns till för utnyttjas" vad det någon som sade en gång.
OK - i ärlighetens namn vet jag inte om telemarketing-företag kan räknas som en del av systemet per se, men i vilket fall har jag tröttnat på att de ringer mig stup i kvarten trots att jag är "nixad" (vilket för övrigt är ett vidrigt uttryck).

Droppen blev när Toxic Underwear, som ju figurerat i några inlägg tidigare, ringde och erbjöd mig en tredje(!) gratissändning - den här gången innehållandes strumpor- trots att jag redan nappat två gånger bara för att ringa och säga upp medlemskapet mer eller mindre innan introduktionserbjudandet ens hunnit landa på mitt hallgolv.
Jag har därför bestämt mig för att tacka ja till så många erbjudanden som möjligt den närmsta tiden och sedan säga upp mig från samtliga så fort jag fått provvarorna. Som ett litet privat experiment för att se hur lång tid (om någonsin) det tar innan de tröttnar och sätter mig på någon slags svart telemarketing-lista så att samtalen slutar.

Än så länge har jag hunnit tacka ja till fyra samtal. I detta nu är följdaktligen tre par kalsonger, två par strumpor och ett stycke batteridriven rakhyvel (inklusive sex stycken rakblad och raklödder) på väg hem till mig. Allt helt gratis eller "bara" för fraktkostnad.

Jag känner mig både lömsk och lite korkad.

Dagens:
Nick Cave And The Bad Seeds - More News From Nowhere

No comments: