Tuesday, April 15, 2008

Macupdate.

Det har nu gått ett par dagar. Jag och min Macbook börjar bli riktigt bra kompisar och jag har insett att vi kommer att trivas toppen ihop.
Jag måste dock säga att jag aldrig någonsin vill byta plattform/operativsystem igen.
Inte bara för att jag upplever OSX som såväl snyggare och smidigare än Windows någonsin varit utan framförallt för det vidrigt tidskrävande och trista jobbet att flytta över allting ifrån min gamla HP-burk. Tidigare har jag bara kunnat flytta hårddisken jag förvarar allting på från gamla datorn till den andra - den här gången har jag först fått flytta över allt till en extern HD och koppla den till Macen för att föra över allt. Och sedan sortera in allt på rätt plats manuellt.

Det är ganska många gig att sortera och först idag har jag börjat bli någorlunda klar.  Jag vill inte göra om det.

Dagens:
The Kooks - Mr Maker

7 comments:

Danne Fyris © said...

jag tänker trotsa allt apple
så länge det går!

Danne Fyris © said...

vad kostar ipod/macen?

Ronnie said...

Trotsa på du bara! Själv är jag numera en av de där nyfrälsta Macnördarna man tyckte var så fåniga tidigare...;-)

Låt mig säga såhär ang pris: jag köpte MacBook, Time Capsule på 1TB(för backup och att använda som trådlös router) Airport Express (för att skicka musik trådlöst till stereon), samt diverse kablar för att koppla till TV och annat grejs. Så det blev en del pengar. Mer exakt än så tänker jag inte vara över internet..hehe.

Känns dock som om det var värt varenda öre!

Ronnie said...

Just, ja: iPoden hade jag sedan tidigare.

Anonymous said...

Apple e datorvärldens Mars volta...

Ronnie said...

Du har fått det lite om bakfoten.
Apple är datorvärldens The Hives. Lite snyggare, lite smartare, lite snabbare.

Anonymous said...

Näshultasjön. Var ligger det mer precis? Kanske man skulle spana in på Onsdag, som är nästan gång jag åker neråt. :P

Jag håller med om Macbiten. Jag tänker aldrig byta tillbaka heller...