Wednesday, April 16, 2008

Ketchupeffekten.

På fredag spelar Club Killers här i stan. Jag har ingen aning om hur det 16 man starka bandet skall kunna tränga ihop sig på Raws lilla scen, men är övertygad om att de kommer att få stället att gunga loss rejält. Inte mig, dock.

Jag skall nämligen till Stockholm med jobbet för att se en Las Vegas-show på Wallmans Golden Hits. Missförstå mig inte nu - jag trivs jättebra med alla mina kollegor på skolan. Det känns bara lite typiskt att vår personalresa/fest skall krocka med något som jag faktiskt misstänker kan bli en av de bästa kvällarna på Raw någonsin. Att Club Killers dessutom är nära knutet till scooter-scenen (som jag ju som ni kanske vet älskar) -flera av medlemmarna kör scooter själva och brukar dyka upp på sommarens runs-  gör att det känns ännu tråkigare att de skall lira samtidigt som personalfesten (som garanterat också kommer att bli kul, även om Golden Hits inte direkt är mitt drömhak). 

På lördag är det också jobbfest, fast med fritidsgårdspersonalen den här gången. Samma kväll DJar  The Brothers Gonna Work It Out - vilket också brukar innebära ett sanslöst sväng på dansgolvet.  Den kvällen är vi åtminstone kvar i stan, så med lite flyt hinner jag med både samkväm med kollegorna och tokdans med tamburin.

Att bo i en mellanstor stad som Eskilstuna kan ibland vara lite lustigt på det sättet. Låt mig parafrasera Kent en smula:

Ingenting, först kom ingenting, sedan kom ingenting, sedan kom ingenting.
Sedan kom allt. På en gång.

Dagens:
The Stone Roses - I Wanna Be Adored

2 comments:

sugplopp said...

Mitt schema är en evenemangskalender. Säg till om det är någont helg du vill göra något roligt så planerar jag mitt schema så. Allt roligt infaller alltid när jag jobbar.

;)

Anonymous said...

hahahaha!
fy fan va bittert!