Thursday, April 24, 2008

Jag skall aldrig mer vara sjuk.

Jag har inte varit hemma från jobbet på grund av sjukdom på många, många år så därför var det med viss spänning jag öppnade lönespecen som kom idag för att kolla hur mycket pengar jag gått miste om.

Upptäckte till min förvåning och förskräckelse att de dragit så mycket som 720 kronor!
Nog för att jag kände till att man förlorar en dags lön på grund av karensen, men att det skulle vara så mycket hade jag inte förväntat mig.

I fortsättningen är det jag som går till jobbet om det så blöder ur varenda kroppsöppning.

Dagens:
Juvelen - A Dream  

5 comments:

sugplopp said...

Kom igen när du jobbar nätter, gnällspik. Jag torskade 1390 på en natt (hela natten karens. kul) plus uteblivet ob-tillägg. Helvete.

Ronnie said...

Ouch...
Nä, du har rätt. Jag skall inte gnälla!

Danne Fyris © said...

Det var det säkert värt att vara ledig! Hellre lediga dagar än feta löner!

Ronnie said...

Hmmm...ja, så hade jag säkert också resonerat om jag bara kunnat utnyttja dagen till något vettigare än att ligga och sova med frossa.

Danne Fyris © said...

äh! nu är du bara löjlig!
det hade säkert varit värre på jobbet!