Monday, April 21, 2008

Jag blir tokig!

Tänkte lägga ut min gamla dator på Blocket i förhoppning om att få åtminstone några kronor för den. Helt i enlighet med lagen om alltings jävlighet börjar den såklart strula då.

I ett svagt ögonblick partitionerade jag den för en tid sedan med hjälp Partition Magic - och läste inte instruktionerna ordentligt innan. Därför fick jag ett litet bonusprogram vid namn Boot Magic installerat.

Nu har HP varit så smarta att de inte skickar med en återställningsdisk. Istället har de lagt ett program med vars hjälp man kan återställa allt till fabriksinställningarna på en hårddiskpartition. 
Gissa vart Boot Magic lagt sig?
Och inte nog med det: skräpprogrammet har gömt den delen av disken och gjort det omöjligt att komma åt den. Således använde jag Partition Magic för att försöka öppna upp den dolda partitionen. Då gick något snett, programmet hängde sig och voíla: nu kommer jag inte ens åt operativsystemet.

Supporten erbjöd sig att skicka en återställningsdisk till mig...för närmare 400 kronor. Tack för det, HP.

Att betala för diskar man borde fått med från början (dessutom till en dator jag inte ens skall ha kvar) känns inte särskilt lockande. Men det gör å andra sidan inte att sälja en dator med pirat-Windows heller (särskilt eftersom jag då måste installera alla HPs drivrutiner manuellt), så om någon sitter och trycker på återställningsdiskar till en HP Pavillion t3320.se vore det ett utmärkt tillfälle att höra av sig till mig nu. 

Dagens:
M83 - Kim & Jessie

1 comment:

Danne Fyris © said...

fy fan va irri!
kan tyvärr inte hjälpa dej! hoppas det kirrar sej!