Friday, April 04, 2008

Fotoblogg #5 - Kanske är dags att konvertera snart?


Man skulle ju kunna tro att förra torsdagens konsertbesök försett mig med tillräckligt med ompa för en tid framåt. Men icke.
Hamnade på en spelning med Den Flygande Bokrullen igår. Lite mer traditionell klezmer samt en och annan grekisk raddans. Klezmer känns lite som folkmusikens motsvarighet till punken - det gillar jag. Även om den, såvitt jag förstått i alla fall, inte är riktigt accepterad i bokstavstrogna folkmusikkretsar (rätta mig gärna om jag har fel).

Men nog kändes det lite fel att de spelade på Contrast inför en sittande publik med kaffekoppar och bulle i handen. Den här typen av musik avnjuts ju bäst i en svettig källarlokal eller på en loge. I bar överkropp och med en halv flaska öststatsvodka innanför västen.

Dagens:
Den Flygande Bokrullen - Schweir und Schwiger Tantz

1 comment:

Danne Fyris © said...

jag hör ju att du och jag måste se lars demian någon gång!

Han e fan kungish!

Minns en donna som öste järnet på rad 1 på contrast så kaffekopp och assiett sprack!

Romröj!