Sunday, April 27, 2008

Det kanske är datatekniker jag skall bli?

Jag har äntligen lyckats fixa min gamla HP-dator! Helt själv; utan hjälp från supporten och utan att beställa några återställningsskivor för 400 kronor.
Efter att ha spenderat ett antal timmar på internet läsandes diverse forum, hjälp- och tipssidor brände jag ut en boot-cd med vilkens hjälp jag kunde låsa upp den dolda partitionen. Därefter lyckades jag ta mig in i det numera icke-bootbara operativsystemet med hjälp av en annan boot-cd. Där kunde jag bränna en uppsättning återställningskivor att använda istället för det förstörda recoveryprogrammet som fanns i datorn från leverans. 
Nu är den helt återställd till fabriksinställningarna, tömd på alla mina gamla filer och redo att läggas ut på Blocket.
Inte illa pinkat av någon som aldrig hållit på med datapillande av den formen tidigare, om jag får säga det själv...

Överhuvudtaget har de sista dagarna uttnyttjats effektivt. Sedan i fredags eftermiddag har jag (förutom att fixa datorn och gå på konserten jag skrev om i gårdagens inlägg):
Lagt sångspår på någon dance-låt JP gjort, haft säsongsavslutning/grillkväll med ungarna på fritids, varit på loppis i Sméhallen (köpte en ny servis), picnicat i Rothoffsparken, gått på vernissage, hälsat på Ljungman, Knutten och deras nyfödda dotter Savannah, varit på årsmöte med bostadsrättsföreningen, grattat Elles bror på födelsedagen samt bytt till sommardäck på bilen. Och då hann jag ändå med att gå ut igår kväll också.

Självgodhet anses i allmänhet vara något fult, men jag anser mig faktiskt ha full rätt att vara nöjd med mig själv nu. 

Dagens:
The Specials - Too Much, Too Young

No comments: