Wednesday, April 23, 2008

Två gånger på ett år = nytt personligt rekord.

Elenor väckte mig mitt i natten för att jag låg och snörvlade, vilket höll henne vaken.
Jag mumlade tjurigt något om att det berodde på allergi och försökte somna om. Hon väckte mig igen -riktigt irriterad den här gången- och eftersom jag vid det laget hade svårt att andas gick jag upp för att snyta mig. Släpade mig ur sängen och in på badrummet, en smula överaskad över att känna hur det droppade från näsan. Nog för att jag är pollenallergiker, men så illa har det aldrig varit förut.

Fumlade efter lysknappen i mörkret. När jag tände och tittade i spegeln insåg att jag inte var snuvig - jag blödde näsblod. Så pass mycket att jag blodat ned min kudde och lakanet samt lämnat ett fint spår på golvet hela vägen från sängen till badrummet. 

Inte överdrivet trevligt. 

Dagens:
The Supremes - You Can´t Hurry Love

No comments: