Monday, March 17, 2008

Undrar om byggen och killar i hjälm är vad de ville att tittarna skulle associera till?

I lördags kväll dök Ljekatten, Mogge och Ljungman över. Vi drack några öl, lyssnade på musik och hade allmänt trevligt. Framåt natten fortsatte vi till Raw (surprise, surprise) där Magnus Carlson (inte schlager-stjärnan utan den andre - han med snygg frisyr) spelade skivor tillsammans med någon Stockholms-kille med konstigt stavat efternamn som jag inte hade koll på sedan tidigare. I ärlighetens namn kan jag inte dra mig till minnes särskilt mycket av vad de spelade för musik, förutom The Enemys Away From Here som rullade när vi klev in, men det var mycket folk och jag dansade en hel del så jag antar att det var bra.

Innan vi gick ut hade vi såklart TVn på i bakgrunden för att kunna se vad som hände i Melodifestivalen (det är konstigt att man trots ett i grunden totalt ointresse inte kan låta bli att vara nyfiken på vem som skall vinna). Eftersom vi större delen av kvällen inte hade ljudet på kan jag inte uttala mig om bidragen direkt, men en sak slog oss: scenbygget i Globen. Det pratades en hel del om hur stort och dyrt det var. Jag har ingen aning om de exakta siffrorna men tydligen hade det hade krävts 20 lastbilar eller någonting sådant för att frakta dit det, det hade kostat si och så många miljoner kronor och de hade hyrt in löjligt många roddare för att montera allt - vilket tagit typ en vecka eller mer.
Ändå såg det mest ut som en jättestor byggnadsställning som någon skruvat dit en massa lampor på - inte helt olikt bygget av de nya bostadshusen nere vid centrum här i Eskilstuna.
Det kan väl inte anses helt lyckat?

Dagens:
The Enemy - Away From Here

No comments: