Monday, March 10, 2008

Och så helg igen...

Det känns lite fantasilöst att helt enkelt bara skriva ännu ett inlägg om hur helgen varit såhär på måndagskvällen, men trots det känner jag mig nästan tvungen. Vet inte varför, egentligen. Det börjar kännas som ett måste, nästan. Vore ju hemskt om någon fick för sig att jag bara suttit instängd hemma och degat hela helgen...

På fredagseftermiddagen gick jag och Elle gick ut på promenad med hunden och kom hem med en stringhylla från en second hand-butik i gamla stan (ja, självklart hade vi med oss hunden hem också). Det får man väl lov att anse vara en god start på helgen om något.

Framåt natten DJade jag på Raw igen. Neverstore spelade och det var skapligt med folk. De hör väl inte direkt till mina favoritband så jag var måttligt peppad. Kan inte påstå att fredagskvällen fick mig att ändra uppfattning om dem, men jag måste tillstå att de bjöd på bra show och var grymt samspelta. Kvällen i övrigt var skaplig, varken mer eller mindre.

I lördags blev det en vända på stan och jag gjorde slutligen slag i saken och köpte kostymen från Cheap Mondays nya kollektion Kostym (fantasifullt namn) jag sneglat på ett par veckor nu. Har letat i åratal efter en slimmad, mörk kostym där kavajen har tre knappar och sidosprund utan att hitta någon med vettig passform. Förrän nu. Jag uppskattar Cheap Monday och deras idé om att erbjuda snygga, genomtänkta kläder till vettiga priser. De har gjort en hel del fina plagg under åren (liksom en del mindre fina), men deras produkter har tyvärr en tendens att vara av minst sagt varierande kvalitet. Förhoppningsvis hör kostymen till de av deras plagg som håller såväl form som lyster.

På kvällen var det födelsedagsfest för Verro hos henne och Ankaret, Fortsatte -ännu en kväll- på Raw. I ärlighetens namn önskar jag nästan att jag stannat kvar på festen som många andra gjorde. Det var visserligen ganska kul ute - men ingenting utöver det vanliga och vi hade såpass trevligt på festen innan att jag misstänker att jag förmodligen fått ut mer av att stanna kvar där. Nåja. Ingen mening med att gråta över spilld mjölk - för att i vanlig ordning slänga sig med gamla slitna klyschor.

Dagens:
Håkan Hellström - För En Lång, Lång Tid

1 comment:

Anonymous said...

ÄNTLIGEN!

Bra köp!