Saturday, March 22, 2008

La famiglia och ytterligare ett kapitel i följetongen om grannhuset.

Jag hade egentligen tänkt åka till Stockholm för att gå på Lambrettapub och träffa lite scooterfolks igår. Men eftersom syrran med kille och barn skulle hälsa på här i stan och jag är ganska familjekär av mig ändrade jag mig i sista sekund och stannade hemma för att umgås med dem hos mina föräldrar istället. Mat, familj och sällskapspel är en ganska trevlig kombo, men trots det fortsatte åkte jag ned för att träffa Masser på Raw -där det var The Clash kväll- senare på kvällen. Blev dock inte kvar där särskilt länge eftersom det var totalt fullsmockat. Trängseln i kombination med det faktum att vi tagit bilen till mina föräldrar tidigare och att jag därför var så gott som nykter fick oss att ganska snart flytta oss till Biskopen där vi tog en öl i lugn och ro för att sedan gå hem i skaplig tid.

För övrigt har situationen med grannhuset utvecklats ytterligare: efter Popstadsgalan i torsdags gled en okänd kille fram till Elle (tyvärr var jag någon annanstans då) och började konversera. Han frågade om hon kände igen honom och berättade därefter han brukade se henne genom sitt köksfönster. Först då kopplade hon att det i själva verket inte var någon annan än killen som vinkade åt henne för en tid sedan hon hade framför sig. Han tyckte väl att de mer eller mindre kände varandra nu och att det därför var på tiden att han presenterade sig.
När Elenor först berättade det här tyckte jag det var otrolig roligt, något hon inte höll med om. Så här ett par dagar efter har jag funderat lite och kommit fram till att jag förstår henne. Bara det faktum att han så ofta springer runt i bara kalsongerna är en smula tveksamt och att han en gång vinkade i ännu högre grad så. Självklart är det därför mer än lite obehagligt att han också känner igen henne så väl att han kommer fram och börjar prata på krogen.

Men lite kul är det allt också...

Dagens:
The Clash - Clampdown

No comments: