Monday, February 18, 2008

Kalsong-update.

Ni kanske minns att jag för en tid sedan trillade dit och lät en telefonförsäljare från företaget Toxic Underwear övertala mig att testa deras kalsonger? För andra gången, dessutom. De erbjöd sig att skicka ytterligare ett par kalsonger helt gratis - ja, de skulle till och med stå för frakten. Självklart tackade jag ja, men när jag låtit mitt beslut sjunka in under ett par dagar började jag få lite ångest. Tänk om det var något skumt? Det kanske skulle tillkomma någon lurig extra-avgift? Eller vara assvårt att säga upp abbonemanget?

Nu visade det sig som tur är inte vara så. Kalsongerna damp ned i brevlådan häromdagen. De var mycket riktigt gratis och att säga upp prenumerationen var inga problem alls. Det gick till och med att göra via deras hemsida!
Där ombads man för övrigt uppge orsaken till varför man inte ville ha flera kalsonger. Ett av de färdiga alternativen som fanns att kryssa i var "Det kommer för mycket kalsonger". Det kanske bara är jag som har märklig fantasi men jag fann det lite komiskt. Jag får en bild framför mig av någon stackare som står fullständigt nedbruten på grund av de enorma mängder underkläder som väller in genom hans brevlåda varje vecka.

Vad som dock är ännu mera komiskt är det lilla infobladet de skickade med i paketet. Meningen är antagligen att det skall förse den nya kunden med lite information om företaget samt ge dem lust att fortsätta abonnera på deras kalsonger. Det står en del riktigt bra saker där.

Förutom det vanliga köret om "tack för att du valt just oss och våran suveräna produkt, blah-blah-blah" kan man läsa att det är en kalsong för alla tillfällen och att:
Toxic Underwear passar lika bra på en fin middag eller tillställning, som på gymmet, på sjön eller i skogen.

De riktar uppenbarligen sin marknadsföring stenhårt mot den typen av 2000-talsman tidningar som Café och King vänder sig till - mannen som är sofistikerad, modemedveten och bryr sig om sin hälsa men ändå inte backar för lite friluftsliv.

Men vad menar de egentligen? Finns det alltså kalsonger som inte passar till att ha i skogen? Eller sådana som är specialsydda för att användas när man är ute med båten på sommaren? Träningskalsonger? Och, allra bäst: finkalsonger som man drar på sig tillsammans med snyggaste sviden inför en middag med affärskollegorna?
Vilken tur då att Toxic Underwear har kommit med en kalsong som passar alla dessa aktiviteter, så jag slipper ha hela garderoben full med underkläder för olika tillfällen!
När jag skrattandes läste upp denna smått geniala formulering för Elle tittade hon på mig med oförstående blick. Men jag tycker ändå det är helt fantastiskt kul.

Slutligen fick man i bladet även reda på varför de valt att döpa företaget till just Toxic Underwear (något jag funderade lite över i det tidigare inlägget).
Det är tydligen inte knepigare än att de tycker att "detta är giftigt bra boxerkalsonger". Jag hade faktiskt hoppats på en roligare orsak.

Dagens:
Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa

2 comments:

Anonymous said...

Vad skönt att det gick bra att säga upp medlemsskapet. Jag har haft lite ångest för det där, men verkar ha lyckats med uppsägningen hittills (peppar, peppar...)

http://josabeth.blogs.se/2008/02/05/sacga_upp_hipsters~3682410

Anonymous said...

haha "det kommer för mycket kalsonger"! jag tycker det här verkar vara ett mycket trevligt kalsongföretag.