Monday, February 04, 2008

Duktiga killen.

Så effektiv som jag varit de sista dagarna kan jag nästan inte minnas när jag var sist. Sedan i fredags kväll har jag:
  • Jobbat på fritids för att sedan åka direkt till Raw i förhoppning om att hinna se lite av Motoboys gig - det gjorde jag. Med betoning på lite. Hans spelade sista låten när jag kom dit. Sedan blev det ett extranummer också. Med andra ord hann jag höra för lite för att uttala mig egentligen. Han sjöng sjukt bra i alla fall. Och det var en trevlig kväll - trots att jag fick hänga kvar över en timme extra, smuttandes på Red Bull och ett glas vatten i väntan på att Ljungman skulle dricka upp sin öl (hade lovat att skjutsa hem honom).
  • Gått upp tidigt på lördagsförmiddagen för att åka på Pingstkyrkans loppis. Där inhandlades en tv-bänk/skåp och en assnygg blomlåda av stringtyp.
  • Plockat ned allt från min gamla stereobänk/tv-hylla samt plockat in allting i den nya.
  • Ätit mat och druckit vin med familjen och Elles föräldrar.
  • Sovit.
  • Käkat pizza.
  • Storstädat på vinden. Och då menar jag verkligen storstädat! Jag drog ut varendra liten kartong, gick igenom dem, sorterade, slängde en del och märkte sedan kartongerna ordentligt innan jag ställde in dem i förrådet igen - i ordning den här gången. Det var verkligen på tiden. Har inte gått igenom grejerna på vinden ordentligt sedan jag flyttade sist. Och egentligen inte ens då, eftersom jag bara slängde in grejerna. I själva verket har jag nog inte rensat sedan jag flyttade hemifrån. Därför tog det lite tid - närmare bestämt nästan fem timmar.
  • Lagt upp nya fotoalbum på Facebook.
  • Sovit igen.
  • Jobbat.
  • Storhandlat på ICA Maxi - något som inte händer ofta, tro mig. Det kan faktiskt till och med vara första gången någonsin jag storhandlat på riktigt.
Och nu skall jag slutföra jobbet med nya tv-bänken genom att göra hål på baksidan för sladdar till stereon och liknande.

Behöver jag nämna nämna att jag känner mig ganska duktig idag?

Dagens:
Pixies - Caribou

2 comments:

Danne Fyris © said...

visst fan känner man sig duktig!?

Men har du allvarligt talat aldrig storhandlat?

Härligt!

Du börjar bli vuxen nu lilleman!


:)

Ronnie said...

Klart jag har storhandlat tidigare! Men inte på samma sätt som den här gången. Nu köpte jag verkligen på mig grejor för att kunna klara mig utan att handla mat ett par veckor framåt. Tidigare har jag mest köpt skitmycket grejor lite impulsmässigt, sådär...