Sunday, January 20, 2008

Mellansnack samt hur man vet att man haft roligt.

I helgen DJade jag på Elias & The Wizzkids gig. Det har ju varit en del snack kring dem sista tiden, men av någon anledning har jag inte kommit mig för att provlyssna och visste därför inte riktigt vad jag skulle förvänta mig.

Skall jag vara ärligt var det väl sådär. Dåligt med folk och bandet var varken särskilt bra eller särskilt dåligt. De var helt enkelt OK - varken mer eller mindre.
Mellansnacken däremot förundrade mig en smula. Elias sade de konstigaste saker mellan låtarna. Han pratade om att googla sina egna låttitlar och hitta konstiga hemsidor (har man en låt som heter Young And Hairy får man nog räkna med det), fulla finnar och bad folk säga åt honom att hålla käften och spela istället. Dessutom pratade han lite konstigt.
Det här med mellansnack är en svår balansgång - det tenderar ofta att antingen bli pretentiöst och långrandigt, överdrivet skojfriskt och svammligt eller bara pinsamt. Men när en artist väl får till det kan det höja hela konsertupplevelsen rejält.

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte om Elias mellanprats-insats. Den var nog mest...konstig. Vore det inte för att han både spelade och sjöng klockrent hade jag avfärdat honom som svinpackad. Men kanske är han bara en ganska märklig människa?

För övrigt vaknade jag idag med blåmärken på undersidan av mina fingrar efter att ha spelat bongotrumma på dansgolvet under Brothers Gonna Work It Outs DJ-set igår. Det om något måste väl vara ett tecken på en kul kväll?

Dagens:
The Jam - Pity Poor Alfie/Fever

No comments: