Thursday, January 10, 2008

Internet-historia.

Jag hade helt glömt bort Riktig Kille. Ända tills någon anonym nämnde den i en kommentar till ett av inläggen här på bloggen häromdagen. Då blev jag påmind om denna min första kontakt med den så kallade "bloggosfären" och hur fascinerat jag följde den för ett par år sedan.

Jag bestämde mig för att kolla om sidan finns kvar. Det gjorde den. Dessutom verkar riktigkille.nu ha växt och numera även vara en bok samt någon slags rekryteringsfirma. Lite märkligt, men hur som helst låg även bloggen kvar och det var det viktiga. Den var precis så fascinerande och underhållande som jag mindes den. Jag tror faktiskt att jag tycker Riktig Kille är bland det absolut bästa som någonsin hänt internet-sverige - ja, kanske till och med nätet överhuvudtaget.

Jag misstänker att de flesta som läser detta redan vet vad Riktig Kille är/var. Men bara för att inte förstöra det roliga om någon trots allt skulle vara oinvigd tänker jag inte gå in på vad som är så bra med sidan. Istället rekommenderar jag er att gå in på riktigkille.nu, knappa er in på avdelningen "originalet" och börja läsa igenom de 100 inläggen ett efter ett. Det tar ett tag, men tro mig - det är värt det. Jag kan inte komma på någon annan blogg någonsin som roat mig mer.

Riktig Kille är helt enkelt fantastisk, och ni hittar det hela här.

Dagens:
Air France - Never Content

No comments: