Monday, December 10, 2007

Vad som skrämmer mig är att jag tyckte squaredance var rätt kul.

Jag är nästan lite orolig. Det har varit för många fester med tema för mig på sistone för att det skall kännas helt ok. Den senaste i raden var en personalfest - med cowboytema. Tacky så det skriker om det, men ändå ett ganska välkommet avbrott från de julbord som man normalt måste gå på så här års.

En lokal på skolan hade gjorts om till saloon för kvällen, komplett med svängdörrar, höbalar och kaktusar (av trä). Som sagt - tacky så det skriker om det.
Personalbandet jag är en del av (ja, vi har ett sådant) spelade väl valda countrylåtar, det fanns amerikansk öl och grillades cowboymat på gården. Jag säger det igen - tacky så det skriker om det. Det arrangerades till och med en grundkurs i squaredance - komplett med inhyrd caller och allt.

Jag har kommit underfund med att tricket för att ha trevligt på sådana här kvällar är att helt enkelt släppa alla pretentioner. Bara acceptera att, ja - visst är det fånigt, men ändå rätt kul. För det tycker jag faktiskt det kan vara. Någon djupt liggande del av mig gillar det här med lekar, utklädnader, frågesporter och liknande. Om man bara kan finna modet att bejaka dessa sina mörkare sidor kan en personalfest med exempelvis cowboytema vara riktigt underhållande. Hur okreddigt det än må vara.

Dagens:
Band Of Horses - Is There A Ghost

No comments: