Saturday, December 15, 2007

Svåra beslut.

Igår vid lunch ringde de och frågade om jag kunde DJa på Nybron på kvällen. Jag sade, helt sanningsenligt, att jag inte kunde. Dels eftersom jag redan gjort upp andra planer, dels eftersom jag jobbat hela veckan (samt ändå spelar på Raw ikväll) och därför kände att jag ville ha en helt ledig kväll.

Med andra ord hade jag mer än godtagbara orsaker till att tacka nej. Ändå kan jag inte låta bli att känna mig lite dålig. Det skulle ju trots allt gett ett trevligt (om än inte jättestort) och inte minst oväntat tillskott i plånboken lagom till jul. Dessutom kan jag inte låta bli att tycka att det känns lite taskigt - som om jag lämnat dem i sticket. Trots att jag vet att det inte på något som helst sätt är min plikt att ställa upp. Särskilt på så kort varsel.

Det är konstigt hur man fungerar ibland.

Dagens:
Toots & The Maytals - 54-46 Was My Number

No comments: