Thursday, December 27, 2007

Mitt i natten.

Jag kom just hem. Klockan är tjugo över tre och jag har spelat skivor på Pipalucken - festen/konserten som tagit plats på Annandag Jul varje år sedan slutet av åttiotalet....om inte längre.

Jag har spelat varje Pipaluck de senaste fem åren eller något liknande. Normalt sett skulle jag aldrig göra ett inlägg såhär efter att precis ha kommit hem från krogen. Men ikväll får bli ett undantag. Till att börja med verkade det bli helt värdelöst, eftersom jag spelade i den så kallade "loungen" och därför hade toalettkön som enda publik. När sista bandet spelat färdigt rasslade det dock bara till och plötsligt var det fullsatt, svetttigt och sjukt bra stämning. När jag tvingades avsluta runt två för att stället stängde var rummet fortfarande fullt med folk som sjöng vidare på avslutningsspåret och vägrade gå. Det slutade med att vakterna fick gå in och styra ut folk.

Det är sådana här kvällar som får mig att minnas varför jag håller på med att spela skivor. Jag blir påmind om varför jag älskar Pipalucken, Raw och alla gästerna.

Tack!
Nu skall jag äta nattpasta.

Nattens:
Jackson 5 - Blame It On The Boogie

1 comment:

Anonymous said...

Nattpasta e sjukt gott.. Blanda i lite turkburk yogi o thai sweet chili så kommer de pippa i munnen på dej, som Fisken skulle sagt.