Monday, December 17, 2007

Julstök - bokstavligt talat.

Jag är inte överdrivet kristen av mig, men jag gillar julen. Faktiskt är den -i konkurrens med midsommarafton- min favorithögtid. Jag är ju på många sätt en väldigt aktiv och tidvis stressad människa, därför känns tända ljus, glöggdrickande och att umgås med familjen skönt rogivande.

Men det här med julpynt...jag vet ärligt talat inte. I förrgår åkte kartonger fyllda med alla julgrejor man samlat på sig under åren ned från vinden för att plockas upp i lägenheten. Det är tomtar, grisar och glitter till förbannelse och jag tvingas, trots att Elenor förmodligen kommer att bli vansinnigt irriterad över det, inse följande: lagom är bäst. Ljusstakar, adventstjärnor och annat julmys i all ära - men bor man i en mindre lägenhet i vilken man lagt ned lite energi på att fixa till det så man trivs kanske man skall hoppa över alla porslinsgrisar, julkrubbor och annat krims-krams. Det gör inte så att det blir sådär gemytligt och myspysigt som man förväntar sig. Det blir mest rörigt.

Dagens:
Hot Chip - Wrestlers

1 comment:

Anonymous said...

Du borde komma över hem till oss någongång innan julen är slut.

"less Is More" uttrycket, känner vi inte till hemma hos oss....

M Bl.a 2 julgranar o sjukt mycket lampor o pynt.....

I rest my case:)