Friday, November 16, 2007

Tackar!

Kom till jobbet i morse och möttes direkt av en kollega som glatt frågade "hur det kändes att vara kändis". Jag förstod ingenting och svarade "godmorgon", trött som jag var.

Väl på personalrummet upplyste en annan kollega mig om att han läst om min blogg i tidningen. Jag förstod ännu mindre och surfade ut på Eskilstuna Kurirens hemsida. Det visade sig att de i sin bilaga Sju Dagar listat "5 värda bloggar" och att min var en av dem.

Kul och smickrande, men samtidigt lite obehagligt. Inte minst eftersom det är svårt att komma ihåg allt man skrivit. Det är nämligen så att man, trots att man är fullt medveten om att vem som helst kan läsa det man lägger upp, inte förväntar sig att det skall skrivas om det i tidningen och att jobbarkompisar, chefer och gamla bekanta skall få upp ögonen för det.
Ögnade snabbt igenom mina gamla inlägg och kom fram till att det nog inte fanns något som var så farligt. Skulle någon trots det bli irriterad, arg eller finna något de anser opassande får det väl stå för dem.

Lite överaskad är jag dock. Den sista tiden har ärligt talat min blogginspiration trytit en smula, och i takt med det har både inläggsfrekvensen samt antalet idéer kring vettiga saker att skriva om sjunkit. Enligt min ödmjuka åsikt finns det ett antal bloggare här i Eskilstuna som skriver om såväl mer intressanta som mer underhållande saker. Jag hade därför aldrig förväntat mig att nämnas i ett sådant sammanhang. Kul - och en nytändning så god som någon!

Nu bär det av till Örebro för att träffa scooterfolk, fira SSKs femtonårsjubileum samt dränka våra sorger över att säsongen slutligen är defintivt över. Imorgon kommer jag att vara trött.

Dagens:
Dinosaur Jr - Start Choppin'

3 comments:

Anonymous said...

Grattis, kändis.
Min fråga: Har Tomas Pihl ens läst din blogg?

Ronnie said...

Bah. Du är bara avis. ;-)

Anonymous said...

Nej, faktiskt inte. Lätt att tro, men i det här fallet så är jag inte det.

Konstigt, det tycker jag också.