Wednesday, November 28, 2007

Lasse "Tjyven" Winnerbäck.

Jag tycker om när artister lånar ifrån andra. I synnerhet om de slänger in små referenser till sina inspirationskällor i texten också. Och jag älskar att kunna stoltsera med onödig kunskap inför andra och säga saker som: Ja, här sjunger ju Håkan "kom, kom, atombomb". Det har han lånat från Morrisseys Everyday Is Like Sunday som var med på Viva Hate som släpptes 1988. Fast Morrissey sjunger så klart "come, come, nuclear bomb" . Töntigt, jag vet. Men sådan är jag.

Men när den allt tröttsammare Lasse Winnerbäck i Innan Mörkret Faller (som spelas ganska mycket på radion nu) snor versmelodin från Staffan Hellstrands Lilla Fågel Blå mer eller mindre rakt av tycker jag inte det är ett dugg kul. Jag blir förbannad.
Fy på dig, Lasse.

Dagens:

Ladytron - He Took Her To A Movie

2 comments:

Danne Fyris © said...

Snor aldrig du något rakt av?

Ronnie said...

Klart jag gör. Det är inget fel att sno. Det är när just Lasse gör det jag blir irriterad.