Tuesday, November 20, 2007

Det kanske är dags att jag börjar fundera över mina klädval?

Man lär sig mycket om sig själv av att jobba på en högstadieskola. Till exempel att människor ibland kan uppfatta en på ett helt annat sätt än vad man förväntar sig att de skall göra. Redan första veckan på jobbet fick jag frågan "du lyssnar på emo, va?" av en flicka i åttondeklassen jag jobbar i. Tyckte det var en smula underligt, då jag absolut aldrig, aldrig, aldrig någonsin tänkt på att jag skulle kunna uppfattas som "emo".

Idag frågade samma flicka om jag "försöker se ut som killen i My Chemical Romance". Jag vet inte vem av medlemarna hon menade att jag försökte likna, men är förstummad hur som helst. Mycket har man fått höra genom åren, men att bli liknad vid någon i ett, enligt mig, överskattat fejkad-tonårsångest-punkpop-med-obehagliga-arenarocks-tendenser-band (med taskig klädsmak, dessutom) hade jag inte förväntat mig. Att hon dessutom såklart uttalade det My Tjemikkal Romance gör inte det hela lättare att svälja.

Fast i och för sig kanske jag skall vara glad ändå. Hon kunde sagt att jag såg ut som någon i Good Charlotte.

Eeeehm...nej?

Dagens:
Beirut - A Call To Arms

9 comments:

Anonymous said...

Jävla emokid! ;)

Anonymous said...

cheer up emo kid!

Anonymous said...

Det bandet ser ut som en jävla cirkus...

Anonymous said...

Emo säger alla på Edvards... Näst intill till mig :p
Jo jag och syrran undrar om du vill käka pizza med oss innan vi öppnar på fredag? :)
Vi tänkte köpa med oss från stan.
Så do you want och i så fall vad?

Ronnie said...

Hmmm...pizza är ju aldrig fel! Fast det beror lite på vad som bjuds i skolan på dagen. ;-) Jobbar du på Edvards innnan? I så fall är det ju bara att jag säger hur jag gör då!

Anonymous said...

Nej jag är ledig från cafe och musiklektioner och allt annat dom kommer på... Men det är lasange på fredag på edvards iaf. Men smsa 0704850198 :)

Danne Fyris © said...

Är emo samma nu som förut?

Jag fattar inte...

Pajasbanden är väl inte emo... eller?

Ronnie said...

Emelie: Med tanke på matincidenten idag känns pizza på kvällen rätt lockande.

Fyris: Men herregud, Firren. Du är ju typ 20 år yngre än mig. Häng med, för fan.

Danne Fyris © said...

20 år yngre till åren, 20 år äldre till i kroppen!