Friday, October 05, 2007

Apropå det där med min modellkarriär...

I likhet med Ronge är det nu dags för mig att publicera ett ego-inlägg med bilder till ett tidningsreportage.

Daniel Dyvling är en skön kille här ifrån stan. Han har ett brinnande motorintresse och frilansar som reporter för ett helt gäng svenska motortidsskrifter. Han har dessutom en egen tidning -Lowbrow Magazine- som han driver ihop med några andra.

Förra hösten sprang jag på honom på krogen och han frågade om jag skulle vara intresserad av att medverka i ett reportage om scootrar och mods -naturligtvis i stilenlig mundering- till tidningen Nostalgia. Jag svarade att jag självklart skulle vara intresserad av det. Sedan rann det ut i sanden - tills för ett par veckor sedan då han kontaktade mig och undrade om det inte var dags att vi tog tag i saker och ting.

Sagt och gjort; vi träffades en eftermiddag, tog ett gäng kort, fikade och körde en kort intervju. Med risk för att vara lite självgod vill påstå att resultatet blev bra och materialet är inskickat till Nostalgia, så nu är det upp till dem om/när det skall publiceras.

Bilderna finns här.

Dagens:
Kaizers Orchestra - De Involverte

5 comments:

Ankaret said...

Snygga bilder Ronnie!

Anonymous said...

Fint vännen, men, såg jag dig köra utan hjälm? vad ska det sända ut för budskap till alla kids i samhället. HAHAHA

Ronnie said...

100% outlaw, du vet, Johan. ;-)

Var ganska kul när vi tog de korten.
Dyvling stod och kollade runt hörnet före varje kort: "Kusten är klar! Inga poliser. Kör!"

Anonymous said...

Riktigt fina fiskar där! Kanske inte slår mina bilder men fina var dom ;)

Anonymous said...

Tror inte att tidningen Nostalgia publicerar bilder som redan ligger ute på nätet!
De vill nog vara "först till kvarn".
Börje Lundin