Friday, August 03, 2007

Någonting måste ha hänt med mig...

I Onsdags var jag ute med Fisken och Jocke, min gamle bandkollega från Auster-tiden, och tog några öl. Kul att träffas och catcha upp lite. Kvällen var relativt lugn (vad Fisken än vill påstå i sin blogg)...trots det vaknade jag på Torsdagen med en huvudvärk värdig Keith Richards. Det har varit likadant de senaste tre gångerna jag varit ute.

Nu står jag på jobbet och lyssnar på en samlingsskiva med Eldkvarn. Ja, ni läste rätt: jag lyssnar på Eldkvarn. Jag tycker dessutom det är riktigt bra. Det hela är mycket märkligt. Jag har alltid avfärdat dem som småsåsig gubbrock a´la Uffe Lundell, men deras senaste skiva, Svart Blogg, fick mig att tänka om lite. I synnerhet det Northern soul-minnande öppningspåret En Ledig Man och den efterföljande balladen Fulla För Kärlekens Skull. Därför fick jag för mig att jag skulle kolla upp även deras tidigare material. Och nu står jag här med en kopp kaffe. Och lyssnar på Eldkvarn. Och tycker det är riktigt bra.

Jag är inte så säker på att jag gillar den här utvecklingen. Lova att ta mig åt sidan och ha ett allvarligt samtal med mig om jag börjar skriva låtar på svenska om fylla och klä mig i hög hatt.

Dagens:
Eldkvarn - 3:ans Spårvagn Genom Ljuva Livet

8 comments:

Calle Abrahamsson said...

Det tar emot att säga, men jag gillar faktiskt några låtar med Eldkvarn.

Sssssh!

Ankaret said...

Det är åldern mannen, åldern.

Värt att nämna är att jag INTE gillar Eldkvarn!

Anonymous said...

Det var lugnt, men du var full... fast lugn... hihihihi

jaha, ju närmare 30...

Anonymous said...

Fulla för kärlekens skull är mycket bra...

Danne Fyris © said...

kanske är något för ditt soloprojekt jag ska prodda...

;)

Louie said...

Din bandkamrat från Auster tiden??? Du menar väl Slaktad tiden? Jag förlåter dig och låter det hela passera utan reprimand denna gång. 1998 FOREVER!

Ronnie said...

Sorry, Musslan! My bad. Klart jag menar Slaktad-tiden!

Robby said...

Ronnie hoppas du bokat in spelningen på Rademachersmedjorna 31/8!