Tuesday, August 14, 2007

A working class hero is something to be...

Efter en hel del strulande fram och tillbaka har det nu, trots allt, ordnat sig så att jag kunnat ta jobbet på Edvardslundsskolan. Ok, det kanske inte löst sig på det ultimata sättet, men jag behöver i alla fall inte oroa mig för att bli stående utan jobb när min nuvarnande anställning avslutas i September.

Så här blir det:
Mina nuvarande chefer vidhåller fortfarande att de tyvärr inte kan släppa mig tidigare. Åtminstone inte innan 1:a September. Vad de dock kan göra är lägga om mitt schema så att jag jobbar eftermiddag/kväll istället. Visserligen blir jag då ändå tvungen att gå lite tidigare från skoljobbet, men jag kan i alla fall vara på plats större delen av dagarna. Efter att ha pratat med rektorn och fått hans medgivande har vi beslutat att göra så.

Sålunda infinner jag mig nu på Edvardslundsskolan klockan åtta på morgonen och jobbar där till strax innan två. Därefter fortsätter jag direkt till Rocks där jag sedan jobbar till åtta. Så fortsätter det hela augusti ut. Inte riktigt alla vardagar, men de flesta. 12 timmar om dagen. Helgerna är jag ledig.

Det kommer säkert att bli ganska tungt och känns lite trist. Jag trivs bra med att jobba i Handeln (bortsett från att det är så mycket helg- och kvällsjobb, förstås) och i ärlighetens namn känner jag kanske inte att jag kommer att jobba som elevassistent/fritidsledare resten av livet, direkt...men det är i alla fall ett jobb som är någorlunda strukturerat och säkert. Samt heltid. Och det finns ju ingenting som säger att jag inte kan hålla ögonen öppna efter andra möjligheter och ta det här tills vidare.

Dessutom kommer det att bli ett ganska skönt klirr i kassan när jag får lön från båda jobben PLUS all innestående semesterersättning från Rocks. Jag har ju bara haft cirka två veckors sammanlagd ledighet under den tid jag jobbat där...

Det sistnämnda tog jag ut lite i förskott genom att skaffa ett nytt objektiv härom dagen. Ett Nikon AF 50/1:8D.

Det är kul med nya prylar.

Dagens:
Lady Sovereign & Ordinary Boys - 9 To 5

2 comments:

Anonymous said...

Snyggt jobbat, Grattis till nya jobbet!

Anonymous said...

Lycka till på nya jobbet, grattis. By the way så har jag också ett fast 50 objektiv, mycket roligt att leka med skärpedjupet. Enjoy!