Tuesday, June 05, 2007

Ibland kan lite information vara mer än man behöver...

Liksom så många andra har jag knutit min blogg till Google Analytics.
Via det kan man få en mängd underhållande statistisk information angående ens blogg; man kan se hur många besökare man haft , från vilka länder och städer de kommer samt hur de hittat dit.

I mitt fall visar Google Analytics bland annat att jag har mer än fyra gånger så många besök från Västerås som från Eskilstuna senaste tiden. Lite otippat eftersom jag trodde att den här bloggen mest lästes av de närmast sörjande, vilket innebär att merparten av besöken borde vara från Eskilstuna (med några ströträffar från andra delar av landet där vänner och bekanta finns utspridda). Vet att Calle fick ett liknande resultat, men inte vad det beror på. Västeråsarna gillar oss väl, helt enkelt...

Det roligaste med Google Analytics -och jag tror det är denna funktion 99% av alla som använder sig av det är ute efter- är dock att man kan se vilka sökord på Google som genererat besök på ens sida.

Jag har upptäckt något märkligt med min sökordslista. De flesta resultaten kommer inte som någon chock; "Make This Precious", "Tatuering", "Rawbar", "Italia +gitarrer", "Gustavsbergs toaletter" (ok, den var lite otippad men jag har ju trots allt skrivit om min trasiga toalettstol) och så vidare...Men så, en bit ned på listan:
"Liten kuk".

Det var överraskande. Dels för att någon faktiskt googlat "liten kuk", dels för att det lett denne någon till min blogg. Ännu märkligare är att man ytterligare några platser ned finner:
"Världens största penis".

Mycket underligt, då jag faktiskt inte kan dra mig till minnes att jag skrivit om manliga könsorgan överhuvudtaget. Varken små eller stora sådana.
Å andra sidan kanske någon av er som brukar läsa min blogg kan rätta mig på den punkten?

Dagens:
Bruce Springsteen With The Sessions Band - Eerie Canal (Live In Dublin)

5 comments:

Calle Abrahamsson said...

bwhahahaah.. googla penisar och hamna här. Underbart.

Calle Abrahamsson said...

förresten. Hänga lite ikväll?

Anonymous said...

Appropå google-sökning, prova söka på "Raw" på google-världen och se vems hemsida som kommer högst :)

Jimmy said...

ha ha, själv får jag en del sökord på shemale..gulligt

Anonymous said...

Longboard-grejen är lite som att se Sideways och sedan bli frälst i vin och börja diskutera druvor dagligen.