Monday, June 04, 2007

Är det här vad som menas med bitterljuvt?









Ibland har man en sådan där helg som lämnar en med en känsla av melankoli, fast den egentligen varit riktigt bra. Vet ni hur jag menar? Det är underligt. Man borde vara nöjd och tillfreds men istället känns det lite sorgset, eftersom man vet att året oftast bara rymmer ett par sådana, trots att man egentligen skulle vilja ha det så hela tiden.

Det här var en sådan helg. Eller åtminstone Lördagen. En sådan där dag då man glömmer alla sina vardagliga bekymmer för ett tag. En sådan där dag då allting tycks klaffa och sluta lyckligt. Även sådant som egentligen gått snett.

Jag, Elenor, Fisken och Erika fick inte åka flotte, vilket jag fått i present av Elenor. De som höll i uthyrningen ansåg att det blåste för mycket. Vi hamnade istället hos PG och Schampan på landet. Vi grillade inte (som jag tänkt göra), utan jag stekte över deras spis. Solen gassade, vi drack vin, pratade, fotade och lekte med en död ekorre. Jag och Elenor åkte ifrån de andra tidigare för att gå på släktträff (fast jag egentligen helst ville vara kvar). Vi mötte upp dem andra igen lite senare och hamnade på Vikingaspelen i Torshälla. Trots det var vi knappt nere på själva Vikingaspelen utan spenderade större delen av tiden på en fest.

Jag tror inte jag tänker gå in på närmare detaljer än så. Vill ni veta lite mer kan ni läsa på Fiskens blogg.

Med risk för att låta jobbigt nöjd och Ledin-sommarlycklig var det sådär härligt spontant och skönt som bara dagar på sommaren då man börjat dricka vin alldeles för tidigt kan bli. Visserligen kanske kvällen kunde ha slutat bättre i vissa bemärkelser, men det är sådant som händer. Och nu känns det lite tomt. Jag vill inte jobba fler helger. Särskilt inte nu på sommaren. Och jag vill att det skall vara sommar ett år till. Minst.


Dagens (eller, egentligen Lördagens):
Vitt vin ur tetrapack

No comments: