Thursday, May 10, 2007

En trevlig överraskning.









Runt klockan 12 idag ringde det på dörren hemma hos mig. När jag öppnade stod ett UPS-bud utanför med en kartong full av grejor jag beställt från SIP Scootershop i Tyskland. En mycket trevlig överaskning, i synnerhet eftersom jag fick bekräftelsen på att sakerna packats först i förrgår! Två dagar från Tyskland till min dörr i Sverige. Det får man väl anse vara skapligt snabbt levererat?

Det enda smolket i bägaren är att ett par saker var restnoterade. Det kromade svänghjulsskyddet och den enda saken jag beställt till Touringen (den äldsta av mina scootrar); en klämbackspegel till benskölden. Ingen katastrof dock, då det mesta jag beställt den här gången var rent kosmetiska prylar och ingenting som krävs för att de skall fortsätta rulla (förutom de nya blinkersglasen till P200:an som den aldrig skulle gå igenom besiktningen utan).

Vad som är lite märkligt är att tidigare då jag beställt från SIP har UPS ringt någon dag innan grejorna kommit hem och avtalat tid med mig. Den här gången dök de bara upp och det var enbart tur att jag inte var hemma. Undrar vad som hade hänt om jag inte varit det? Hade jag fått betala för en extrautkörning då?

I vilket fall som helst är det löjligt hur nördig jag är vad gäller vissa saker. Jag blir helt till mig när jag får hem sådant här och vill helst ner i garaget och börja dona på en gång. Nu går så klart inte det, men förhoppningsvis får jag de timmar som behövs över ikväll eller de närmaste dagarna...

Dagens:
Kaizers Orchestra - Kontroll På Kontinentet

3 comments:

Anonymous said...

Gratis!
Jag har tidigare beställt något som blev skickat med bud, visserligen inte UPS. Jag var inte hemma den gången så då skrev de en lapp och la i lådan. Det stog att de lämnade av paketet på Björksgatan, så jag fick hämta det utan kostnad.
Ganska ointressant, men jag la märke till att det var en fråga i din blogg :)

Danne Fyris © said...

Härligt!

Det finns (nästan) INGET bättre än att få paket...

Calle Abrahamsson said...

Kul att du får moppeprylar.

Tänkte höra hur det blir med förfestande ikväll? Skriv i min blogg hur det blir, om det är något uppstyrt. Jag kan inte nås förrän efter 16.00.

heeeeeidå